Peruuttamisoikeus // Return right
Kuluttaja-asiakkaalla on 14 päivän palautusoikeus, joka alkaa siitä hetkestä, kun tilaus on vastaanotettu (tilaukset EU:n alueella). Palautus- ja peruutusoikeutta käyttääksesi sinun tulee olla meihin yhteydessä sähköpostitse tiina@lankapuotitiukula.fi ja ilmoittaa selkeästi haluavasi käyttää palautus- ja peruutusoikeutta. Riittää, että ilmoitatte edellä mainitussa määräajassa. Palautusoikeus koskee suurinta osaa tuotteista, alla on tarkennettu, mitkä tuotteet eivät kuulu palautus- ja peruutusoikeuden piiriin.
You have a 14-day return right that starts from the moment you have received the order from the delivery point. You must contact us by e-mail before returning the product. E-mail addres is: tiina@lankapuotitiukula.fi
The return right does not apply to pdf documents.
Mikäli havaitset toimittamassamme tuotteessa virheen, olethan viipymättä meihin yhteydessä, kuitenkin 14 vuorokauden sisällä toimituksen vastaanottamisesta. Yhteydenotto tapahtuu sähköpostilla. Sovimme tällaisessa tapauksessa tuotteen vaihtamisesta (mikäli se on mahdollista vastaavaan tuotteeseen) tai tuotteen palautuksesta.
Palautuksen hyvitys hoidetaan sillä maksutavalla, jolla asiakas on tuotteen maksanut sen jälkeen kun olemme vastaanottaneet palautuksesi. Ilmoitamme palautuksen vastaanottamisesta, jonka jälkeen sinun ei tarvitse enää säilyttää palautukseen liittyviä tositteita.
Lankapuoti Tiukula Oy ei kustanna palautusta. Palautuksen toimituskuluista vastaa asiakas, perimme palautuksesta 8,90€ toimitus- ja käsittelykustannuksia kotimaan tilauksissa. Jos palautat vain osan tuotteista, Lankapuoti Tiukula Oy hyvittää vain palautettujen tuotteiden hinnan.
Returning an order abroad costs 20,90 euros. We only refund the price of returned products.
Palautusoikeutta ei ole seuraavissa tapauksissa: Mikäli lankakerä on toimitukseen asiakkaan pyynnöstä keritty valmiiksi, tai vyyhti on aukaistu kuljetuksen ajaksi (kirjetoimitus), tuotetta ei voi palauttaa. Mikäli lankatilaus on ollut ennakkotilaus ja langat on näin ollen värjätty vasta tilauksen jälkeen, tuotteita ei voi palauttaa. Palautus ei myöskään koske tekemispakkauksia, pdf-ohjeita eikä kursseja. Kurssien, elämyspäivien, leirien ja retriittien osalta peruutusehdot on esitetty kurssin kuvauksessa: luethan peruutusehdot tarkasti. Emme palauta kurssien, elämyspäivien, leirien tai neuleretriittien varausmaksua, ellei tapahtuman peruutus tule Tiukulan toimesta.
Asiakas ei nouda tuotetta
Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palauttamista. Noutamattomasta, meille palautuneesta tilauksesta, josta ei ole tehty palautusilmoitusta, perimme toimitus- ja käsittelykustannuksia 8,90€ kotimaan tilauksissa.
Failure to pick up an order is not a return. We charge delivery and handling costs of 20,90 euros for an order that has not been picked up and returned to us, for which a return notification has not been made.
Palautuksen ehdot
Palautuksen tulee olla avaamaton ja ehjä. Palautusoikeus koskee vain myyntikelpoisia ja ehjänä perille saapuneita tuotteita. Tarvikkeiden pakkauksen on oltava ehjä ja avaamaton, langoissa vyötteet paikoillaan ja kerä/vyyhti avaamaton.
The right of return only applies to salable products that arrived intact. The packaging of the accessories must be intact and unopened.
Mikäli lankakerä on toimitukseen asiakkaan pyynnöstä keritty valmiiksi, tai vyyhti on aukaistu kuljetuksen ajaksi (kirjetoimitus), tuotetta ei voi palauttaa. Palautus ei myöskään koske tekemispakkauksia, pdf-ohjeita eikä kursseja.
Mikäli haluat palauttaa tuotteen, olethan yhteydessä sähköpostitse tiina@lankapuotitiukula.fi niin saat paluuviestinä ohjeet palautukselle. Myös reklamaatiot voi laittaa sähköpostitse.
Vioittunut paketti
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruuttamisoikeus -kohdan mukaisesti sähköpostitse tiina@lankapuotitiukula.fi. Teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle, mikäli paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa.
If the product is lost or damaged during transport or otherwise does not correspond to your order, you must report the error in writing within 14 days at the latest. You must immediately make a complaint about the matter to the transport company of your chosen delivery method, if the package is clearly damaged during transport.